divendres, 24 de febrer del 2012

I aquesta setmana els inspectors ambientals són els de 2on!

Quina sorpresa !!Tenim La caixa verda!! Quina curiositat.

Mirem que hi ha dins ? Contes, DVD, normes, targes….

I d'entre tot el que hi veiem escollim, per començar, el llibre“ Respectem el medi ambient”. Entre tots el llegim i  comentem. I també entre tots, com un bon equip que som els de 2on, fem una llista amb els nostre 4 compromisos particulars:

- Quan anem d’excursió deixarem sempre el lloc més net del que l'hem trobat.
- Respectarem les plantes del nostre entorn.
- Anirem al “cole “a peu.
- Reutilitzarem les joguines.

I és respecte aquest últim punt que ara us volem parlar: hem decidit entre tots que reutilitzarem joguines i jocs que tenim a casa i amb els quals ja no hi juguem, i els repartiríem als nens i nenes d’ Educació infantil.

Mireu quina bona recol·lecta que hem fet...


Som un bon equip,


i estem aprenent que reutilitzar i compartir són dues fetes que alimenten el nostre esperit i la nostra capacitat de sostenibilitat.

Però la Caixa verda ens fa treballar de valent i ara és amb la Sara i les TIC que dins l’aula d’informàtica hem de mirar l’índex de qualitat de l’aire, fer-ne una taula ( que no és pas fàcil, eh!) i escollir un color i una bandera per la setmana atmosfèrica viscuda. Sembla que el Verd és el color que més escau a una setmana atmosfèricament correcta a la nostra província!

Aquí ens teniu ben concentrats construint una taula i llegint un llistat complicat de contaminants atmosfèrics que cada vegada ens seran més familiars...
La Caixa verda duia també la pel•lícula de Bambi, i feliços l’hem anada a veure. I després ens ha donat peu per parlar dels animals, de com respectar-los i cuidar-los..... i n’hem fet uns dibuixos preciosos que de ben segur podreu veure a la nostra aula de 2on.

I ens falta encara la important tasca del Inspectors ecològics, ambientals o Eco-inspectors:  Hem visitat un munt d'aules perquè ens prenem la nostra feina molt seriosament. Un cop valorat, dins cada aula, el que hem pogut observar hem premiat amb Caixa verda a 2n d' ESO, a P2, a 1r, a 5è, a P5 i a P1.
Però hem hagut de col·locar una Caixa groga als de 4art donat que el contenidor de rebuig i el de paper estaven un pèl confosos i barrejats. I a P3  Caixa groga també perquè malgrat que era dia sense residus a l'escola, alguns d'ells duien envasos d'un sol ús.

Fent campanya, encara, de reutilització de jocs

és una àrdua tasca...

Però també ens toca auditar,
I hem hagut de col·locar un parell de caixes grogues... Es veu trista la careta de la Caixa i també la de l'alumnat que l'ha rebuda...


I és que quan una classe rep Caixa groga a tots i totes els seus integrants els sap molt greu! És important que tot el grup actui a la una pel que fa a la selecció de deixalles i a la reducció duent pocs o cap envàs a l'escola. Però els pares i mares també ens hi heu d'ajudar, i molt! I sobretot als més petits, que de vegades no ens sabem explicar prou i de vegades no ens feu massa cas, els grans...

I ara, la CAIXA VERDA continua, una setmana més, el seu viatge dins l'escola. Ara cap a 3r.
Adéu  Caixa Verda, i moltes gràcies.

dijous, 23 de febrer del 2012

DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA. 21 DE FEBRER.

Aquesta és una escola amb una gran riquesa de llengües d'origen. Hi ha nens i nenes que parlen 12 llengües diferents: català, castellà, wòlof, romanès, ucraïnès, àrab, búlgar, xinès, portuguès, manding, txec i serer.


Per això, ho hem volgut celebrar dient "a càmera" LA PARAULA QUE + ESTIMEM en la nostra llengua materna.





Cliqueu el vídeo: http://vimeo.com/37684909


Deia el lingüista David Crystal que "El que garanteix l'èxit d'una llengua és l'entusiasme dels joves per aprendre-la i utilitzar-la". Així que apreneu tantes llengües com pugueu i feu-les servir allà on aneu!!!

dissabte, 18 de febrer del 2012

La Caixa Verda amb els de 1er

La Caixa Verda a 1er durant la setmana del 13 al 17 de febrer


Quan el dilluns vam arribar a la classe, quina sorpresa ! Ens vàrem trobar la Caixa Verda damunt de la taula d’activitats múltiples. Quines ganes teníem de veure el que hi havia a dins!

Remenant, remenant, vàrem veure molt material com, contes, CD, DVD, targes, instruccions, ..., i després d’haver-ho mirat tot, vàrem decidir que l’objecte que escolliríem per a fer l’activitat seria el conte de les Tres erres: reciclar, reduir i reutilitzar.

   I com que és temps de Carnaval i disbauxa, des de l’Àrea de        Matemàtiques i Plàstica ja teníem programat de fer les disfresses, utilitzant paper de diari, de propaganda, ...d’aquesta manera sabríem el significat de les paraules del conte, i també ens serviria per practicar les mesures: el pam, la meitat, la quarta part, la llargada, l’amplada, ..., pel que fa a matemàtiques i, la transformació del paper de diari i de propaganda en vestit, des de plàstica, a part del collage del títol del conte.

Retallant revistes, diaris, anuncis i un munt de papers "vells"...


I enganxant amb destresa, gràcia i imaginació...

Vam aconseguir ser un grup disfressat, divertit, conjuntat i sostenible!

Aprofitant la classe d’Informàtica amb la Senyoreta Raquel vam navegar i navegar fins a trobar quin era l’índex de qualitat de l’aire a la província de Lleida durant aquests dies: Bandera verda a la qualitat de l’aire!

El següent pas fou aprofitar per fer Coneixement del Medi i transformar-nos en inspectors per a veure com està l’enllumenat de les classes i si tot està ben reciclat. Cal dir que la majoria de les classes ja estan ben conscienciades de què cal fer.

Vam estar concentrats, equipats i seriosos per dur a terme la nostra important tasca: Inspectors ecològics de l'escola

També, quan vam anar a veure el DVD de Bambi, vam poder aplicar moltes de les coses que hem estat aprenent com: els grups d’animals segons les seves característiques, les estacions de l’any, els colors càlids i freds, ... Que ens fem un tip d’estudiar i després ens serveix i molt!!!

Des de l’Àrea de Llengua Catalana també vam treballar de valent la comprensió oral i escrita, la lectoescriptura mentre vam veure i escoltar el DVD, quan vam llegir les normes de la Caixa Verda, quan vam fer el redactat al diari verd, entre moltes altres tasques.



Vaja, que amb Caixa Verda es treballa igual, i la feina ha estat sostenible, ecològica, intensa i divertida!

I la Caixa verda continua el seu viatge, ara cap a  2on, i marxa feliç perquè el camí que, junts, estem traçant és del color que més li agrada...


divendres, 10 de febrer del 2012

Del 6 al 10 de febrer: La Caixa Verda a P5

Som els nens i nenes de P-5 i aquesta setmana hem celebrat amb molta alegria l´arribada de la caixa verda a la nostra classe!!!

L'hem mirat i re-mirat i tornat a mirar per tots els costats. De dalt, de baix, del mig, del tort i del dret i ens hem preguntat:


QUIN REGAL HI DEU HAVER DINS?

Un DVD, i quan l'hem vist ens hem quedat, literalment: BOCABADATS!



Aquí ens teniu mirant i escoltant els consells que el Ramon, la Cristina i la Fina. I què hem après? Doncs que les marietes, que trobem al pati a la primavera, no es poden tocar!. Això sí, les mirarem molt atentament!.

Però dins la Caixa també hi havia feines que nosaltres havíem de fer. I ens hi hem posat tot seguit. Hem anat a fer d’ inspectors ecològics a 1er d´ ESO i per ells: Targeta verda. I com que això de fer d’ inspectors ens ha agradat, doncs cap a 2on d´ ESO s'ha dit. I també els hem col·locat una preciosa targeta verda perquè ho estan fent molt bé. I quan hem tornat a classe, la Caixa somreia de feliç!

El Llibre de les 3R ens ha donat moltes idees i hem pensat que, tal com diu el conte, tots podem: reciclar, reduir i reutilitzar.

Tres bones accions per les mil raons que tenim per cuidar el nostre planeta!


Hem parlat del vídeo i hem arribat a la conclusió que la natura és preciosa i en un mural ho hem deixat plasmat.

Sabeu què més hem descobert? Doncs que amb el fred que ha fet aquests dies, l’aigua que vam deixar fora de la classe, s'ha tornat sòlida.
Experimentem observant

Experimentem tocant


Experimentem i aprenem!
Però, aleshores, com s'ho fan els conductors quan la carretera està gelada per tal de no relliscar? Alguns de nosaltres ja sabíem que cal tirar sal per desfer el gel. I ho hem experimentat per aprendre-ho més bé i perquè ho vegin aquells que no ho sabien.

A la nostra classe de p-5 fem un control dels envasos que consumim per saber, si de mica en mica i amb l'adquisició de bons hàbits com usar la carmanyola i no dur cap residu els dijous, estem reduïnt el nombre de residus d'envasos que generem. I ho hem aconseguit!
L'esmorzar és sa i bo, i sense residus encara és millor!


Li hem demanat a la Sta.Rosa de cuidar un animal. Hem parlat i valorat quin seria el més adequat per viure amb nosaltres. I a veure si endevineu quin hem escollit???

La Caixa Verda marxa feliç de la nostra classe, amb un somriure de cap a cap, i nosaltres continuarem amb la tasca de fer un planeta millor i estarem preparats per quan ens torni a visitar.

Fins aviat!

dilluns, 6 de febrer del 2012

La Caixa Verda a P4 del 30 de gener al 3 de febrer!

El dilluns al matí ens hem trobat la CAIXA VERDA a la taula de la senyoreta i ens hem posat molt contents!!!!!.

De seguida hem volgut saber que hi havia a dins.... i al veure els dibuixos de les caixes: verda: contenta, groga: trista i vermella: enfadada, hem volgut dibuixar la que més ens ha agradat. LA VERDA.


Pintant de verd la nostra caixa

I mireu com ha quedat:



En tot moment volíem fer coses de la Caixa Verda. Però calia anar pas a pas. I el següent, dels passos, ha estat anar a veure quina bandera penjaríem segons la qualitat de l'aire.

Els “semàfors” eren tots verds menys un que era groc. Hem decidit que “guanyaven” els verds i que posaríem bandera verda.


Aquí ens veieu abans d'anar a penjar-la. Bé a tots no! que falta la senyoreta Mercè!


Això de fer “D'INSPECTORS ECOLÒGICS” ( Uf! Com ens ha costat de dir) ens ha agradat molt.

En petits grups hem anat amb “la senyo” a “inspeccionar” cada dia una classe diferent.

Hem donat caixa verda a les classes de 6è, de 1r i de 2n.


Els nens de primer anaven a esmorzar i mireu com tots els que en portaven ho feien amb carmanyola o bocanroll.

Però a 2n d'ESO els hem donat una groga (hi havia algun plàstic al contenidor del paper) i al curs de 5è els hem donat una vermella ( els envasos estaven plens de rebuig: punxa dels llapis i colors, xiclets,..). I és per això que els de cinquè han estat eco - penalitzats i el divendres hauran de fer una acció pel bé de l'escola: posar-se uns guants i revisar les papereres del primer pati.

A l'hora del pati també hem de seleccionar correctament les deixalles.
Recordeu: cada cosa al seu lloc.

Per tal que les plantes del jardinet que van començar els companys de la classe de P-3 es puguin fer ben grans i boniques, hem pintat unes jardineres:

Pinta que pintaràs...

i després, hem trasplantat les flors:

Terreja que terrejaràs... en jardiner et transformaràs. Ara tindran més terra i espai per créixer!

Després de veure el DVD amb les històries de l'aranya Fina, el Ramon i la Cristina, i després d'explicar els contes de la Caixa Verda, hem pensat fer més coses. Una d'elles ha estat anar fins el compostador a tirar les peles de la fruita.

A veure si un dia podem veure el compost pel jardí i per l'hort.


ENS HA AGRADAT MOLT TENIR-TE CAIXA VERDA, I CUIDAREM DE LA NOSTRA ESCOLA, DEL NOSTRE ENTORN I DE LA NOSTRA TERRA PERQUÈ ESTIGUIS SEMPRE CONTENTA!


I per acabar, missatge de la caixa verda a P2, P3 i P4: " Estic feliç d'haver estat a les vostres mans durant aquestes tres setmanes. Estic plena de bones accions i és gràcies a la vostra feina i la vostra ajuda. Em veureu somriure molt quan em creui amb un de vosaltres! Expliqueu-ho als pares i les mares, als avis i a les àvies, als tiets i a les tietes, i als vostres germans i germanes, i tots els que us vulguin escoltar: << La nostra escola és una gegant caixa verda contenta gràcies a la feina que hem fet des de les nostres classes. Ara continuem-la dins l'escola i també a casa per fer-la encara més feliç >>